Ni har väl inte missat att vi numera har insamling av matfett på återvinningscentralen Övreskog? Du kan hälla överblivet matfett i en återförslutningsbar förpackning och lämna in den på återvinningscentralen Övreskog. Matfettet omvandlas till biobränsle och förpackningen lämnas till förpackningsinsamlingen. Tack för ditt bidrag!
Nyheter
Vårsopning 2024 – Välkommen våren!
Våren – Äntligen är vi där! I och med detta så skymtar vi snart ett tydligt vårtecken, våra sopmaskiner! Snart rullar de ut från garagen igen och sopar våra gator rena och fina. Under vintern 2023/2024 har vi kört ut ungefär 2000 ton sand vilket motsvarar ungefär halva vårt sandförråd. De 50 sandlådor som funnits…
Digital enkätundersökning gällande avfallsplan pågår
Ulricehamns Energi AB har tillsammans med Boråsregionens kommuner tagit fram en gemensam avfallsplan, ”Mot en cirkulär och hållbar framtid”, giltig 2021 – 2030. För att följa upp vissa av målen i avfallsplanen genomförs nu en digital enkätundersökning i Sjuhärad. Undersökningen genomförs av Boråsregionen genom undersökningsföretaget Enkätfabriken. Svaren från undersökningen kommer användas för att forma framtida…
Tävling på Återbruksdagen 14/2
Stort tack till alla er som besökte återbruksdagen den 14/2 på Återvinningscentralen Övreskog. Vi arrangerade en tävling där besökarna skulle gissa antalet fett-trattar i plastbacken. Stort grattis säger vi till Gunnar Nilsson som kom närmast. Han gissade på 64 st trattar och rätt svar var 65 st. Gunnar vann presentkortet hos Cityföreningen.
Gågatan etapp 2
Vårt uppdrag innefattar servisbyten och ledningsrenovering. Därefter kommer en annan entreprenör att färdigställa markytan med gatsten. Initiativet är ett samverkansprojekt mellan Ulricehamns kommun och oss på Ulricehamns Energi. Byggstart Under vecka 4 påbörjades arbetet med att renovera Ulricehamns fina gågata, etapp 2. Andra etappen av totalt fyra, sträcker sig mellan Järnvägstorget och Södra Kullagatan. Begränsad…
Tack för din medverkan!
Vi vill tacka alla de kunder som valt att svara på den kundattitydundersökning som genomfördes under hösten 2023. Resultatet visar att ni är nöjda med oss. Vi har ett NKI (Nöjd Kund Index) på 75 (jämför branschens 64,2 år 2022) och bland de av er som varit i kontakt med oss under året upplever den…